Vashti Bunyan

Den här låten skrev hon när hon var 18 år. kan hon, kan du, kan alla! Gör vad du vill, släpp alla spärrar och hoppa ner i vattenflödet!
Nu ska jag inte dricka öl. Jag funderar på att bli nykterist. Alkohol är en drog och droger är skit. Jag hatar att t.ex. kokain finns som en kul och cool drog när folk dör i drogkrig medans man lyxfestar med det på andra sidan Atlanten. Jag hatar att det är norm att dricka alkohol, när barn får växa upp i trasiga familjer baserat förlädras alkoholmissbruk. Jag hatar att man måste dricka alkohol för att vara med i gemenskapen.
Våga säga Nej!

Kommentarer
Postat av: namnam

Fiint! grymt bra låt :) angående alkoholen håller jag icke med, man behöver inte vara nykterist men måtta ska det vara...dock för mkt alkohol i kombination till denna drömska stämma kan det bli allt för depp...där håller vi oss till pepsi.

2011-02-19 @ 23:13:11
Postat av: malin

Håller med dig totalt, blir glad när andra inser det också! :)

2011-02-20 @ 02:14:00
URL: http://molgam.blogg.se/
Postat av: Josefine

Man ska våga säga nej och erkänna att coca cola kan vara precis lika gott som alkohol!

Personligen tycker jag att öl och rödvin kan vara ruskigt gott, men jag tycker bara att det är gott men en 3-4 klunkar då och då sen vill jag gå tillbaka till min cola eller vatten så det känns oftast så värdelöst att köpa det när man är ute om man ändå inte ska dricka hela? Och jag tänker ju inte dricka upp hela bara för att ha druckit upp den.

2011-02-20 @ 15:38:35
Postat av: Vendela

Åh! ofta jag har fått kommentarer, det var inteigår! Tjoho!



Jag håller med er båda! Och det känns så jävla sorglit när jag börjar inse att det är endast genom alkohol som vissa människor kan umgås, ha kul och slappna av. varför, och hur kan det vara möjligt att en sinnesförändrande dryck (drog) ska vara medelpunkten under helger, och i alla samband när man ska ha kul? Hur kan det vara acceptabelt att ungdommar ska dricka så mycket som de gör. Allt jag säger nu tycker nog de flesta är skittöntigt. Jag tycker snarare att allt för många tänker allt för lite och tar för mycket för självklarheter utan att ifrågasätta innan. Glöm förbövulen inte att ifrågasätta normerna som tidigare generationer har byggt upp!



peace

2011-02-22 @ 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0