ÖDLA

Det känns som om jag håller på att komma till insikt om en hel del nu. Att saker är finare om de är trasiga, eventuellt lite dåliga. Att följa mallar och regler gör bara samhället ännu beigare än vad det redan är. Att gummor och gubbar klär sig tuffast, ofta för att det blir så jävla rätt fast att de inte har den blekaste aning om det. Dessutom är det val iår och det blir första gången som jag får rösta. jag har nog redan bestämt mig. Alla borde rösta. 

Låten Money (That's what I want) ursprungligen inspelad av Barret Strong är bra. Den är souling, såklart släppt genom skivbolaget Motown. Dansvänlig och rätt in på varje ton.

 

I och med moderniteter dess konsekvenser gör Flying Lizard en klockren version av låten. Den är fel, och sångaren är gravallvarlig och låter blåst. likeit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0