if I ruled the world



Idag fick vi studentmössorna! Gahh! Helt sjukt kul, och läskigt! 3c, bästa nollorna(klassen) någonsin kommer förstöra världen när vi kommer ut på grönbete. muhaha!

HipHop är en genre jag aldrig riktigt drömt några våta drömmar om. Okej, visst smyglyssnade jag lite på Tupac när jag gick i högstadiet, men ett erkännade av det slaget kunde du glömma, för då vare bara(och verkligen BARA) 70tals punk som var acceptapelt i freestylen. Det var min frizon i högstadiehelvetet. 
Helt enkelt; genren har varit rätt  obevandrad av mig och mina nätta ballerinaskor. Tills igår när jag befann mig i en nerklottrad busshållsplats, kisandes av snöblindhet, lyssnandes på- HipHop! Musik med svidande politiska texter gör mig förälskad. Så enkelt är det. Obie Trice andra platta "2nd round´s on me" är smärtsamt bra, och den blev startskottet för en HipHop jakt, gevär och jägarmössa på, siktet klart och den lilla blåmesen kom som vanligt med ett frimärke postat ända från Nicaragua- Tupac, Nas och Public Enemy hälsar! Kikaren runt halsen, nu ska jag se vart åt vilket väderstreck Eldorado befinner sig. ciao!

Det här känns lite konstigt. Typ som känslan när man upptäcker att man är i Spanien trots att man är helt övertygad om att man befann sig i Frankrike. Du vet vad jag menar.


Public Enemy, pepp! Den övre låten är lite svårare, men denna- fyfan va bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tror jag vet ungefär...

2010-03-09 @ 18:45:53
Postat av: Christina

Vendelish goes hiphop :O?

2010-03-10 @ 18:13:27
URL: http://fudgee.blogg.se/
Postat av: Anonym



BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :)



2010-03-11 @ 08:06:58
Postat av: v

totally c!

hööru! inget blääande här, hiphop ffw hahah ;D

2010-03-11 @ 23:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0