Svart i sinnet

                

Typiskt. Sitter och lyssnar på Iggy Pops "Lust for life" skiva, har ingen dörr till mitt rum för tillfället och då får volymen lida. Under de senaste dagarna har jag fått en känsla av hur tragiskt och vilset männiksosläktet är. Hur egocentriska vi tonåringar är, eller kanske hela det moderna samhället som bara kretsar kring det ytliga. Flickorna på tåget speglar sig och fixar till osynliga blämmor, går på dieter och köper det senaste. Vad är det värt? Plånboken länsas till nyttan att ingen ser henne ändå. Det perfekta finns inte, bara frustration och besvikelse om man försöker nå det. Glöm inte livslusten bland alla speglar folket!
Igår var jag o några riktiga bönor på Nowhere Boys förhandspremiär på debaser. Filmen om John Lennons tidiga ungdomsår var inget annat än fantastisk! Som frida sa: "Jag vill leva då. Tänk att få vara tonåring när själva ordet tonåring kom till", att verkligen få vara rebell och bryta mot alla normer. De sparade inte mycket till dagens generation, vi fick inga normer att bryta, de gjorde allt åt oss, vi fick tonåringarns regelbok i handen redan som barn. Vi är generationen som fick växa upp i kanske världens rättvisaste land, utan något konkret att kämpa för. Inte konstigt att ungommens kött ruttnar bort framför datan och "rebellerna" förvandlas till kriminella. Vi kommer antagligen bli ihågkommna som generationen som gjorde inget. Generationen som fick allt serverat, utan att tillföra ett skit. varför klaga? För att det känns sorgligt.

Juste! Läste i DN i morse att Carl Barats nya platta är klar! Men när debutplattan ska hamna i butik återstår att se. Utöver det kommer Bad Lieutenant, en New Order avkomma, komma till Hultsferd i sommar.

Försökte nyss lägga upp en kassett men datan laggar så jag tappar lusten. Allt som Dennis Lyxzén gjort är så jävla rätt! Såg Invasionens(fd The Lost Patrol) nya skiva i förortscentrum idag, den är så jävla bra! ska köpa billigaste klänningen som jag hittar till studentskivan så att jag har råd med denna..  

..Invasionen – Hela världen brinner


Kommentarer
Postat av: Limpan

Vad poetiskt skrivet.

Fint. Du säger så tänkvärda saker dein Knödel.

Ja. Om man ändå levde då.

vad 17 har vi som inte de har...???

NADA?!



Vi har datorer och sms men det har fan inte gjort någon gladare. Jag blir arg när jag tänker på hir trist vår tid egentligen är. NÅGONTING MÅSTE HÄNDA!!

Well well. Låt oss bygga en tidsmaskin och ta oss tillbaka till den tiden.

2010-03-23 @ 07:32:01
URL: http://babbelburken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0