PUNK för oss som inte fick vara med




9 flyttar senare kan jag officiellt kalla mig stockholmare. Det är på håret men fan, stockholmare låter fint när ordet rullar av tungan. Stockholmarn säljs även från de utrotningshotade korvkioskarna, men då i en lite mer oglamorös upplaga. Folket känns så mycket finare här inne, titta bara på busshållsplatserna! Uppdressade och självsäkra står gubbarna, eller förlåt; tonåringarna, i mustasch, skinkoffert och blottarkappa. Lite skillnad från a-lagarna och husvagnskärringarna jag är van vid. Drog ner en affisch idag som det stod "Punk Gala" på. Galan håller hus 1-3 april (skandic malmen/ göta källare)och består av en utställning(film, fanzines, skivor, bilder etc) från den svenska punkvågen 1977-82. Lite punkkult som Guds Barn, Bitch Boys, Grisen Skriker & Warheads är bara några band som gästar eventet.  



Hittade lite spännande EPs för 10spänn styck på marknaden vid city när jag väntade på segobertil. Guds Vilodag är räddad!


Kommentarer
Postat av: Anonym

segobertil är det vackraste namnet jag vet.

2010-03-14 @ 20:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0