det händer konstiga saker..

.. idag när jag stod utanför ica, med en kakburk i handen och drog dåliga skämt med superman och lina kom en gamal indisk man fram och blåste mig i ansiktet. Det luktade inte illa, men inte heller gott. Det luktade inget. Spela roll, konstigt var ordet. Efter att han blåst klart stod han och log lite finurligt, sen skakade han min hand och gick utan att säga ett ord. Strange things happening in the surburb.

 

En annan konstig sak är att jag aldrig har hört talas om ladyn som sjunger låten över. Det kanske låter drygt, men vad jag syftar på är att den tydligen (av vissa) räknas som den första rock'n'roll låten någonsin. Häftigt. En kvinna på det. Den släpptes 1944! Sister Rosetta Tharpe lyckades blanda Blues och Boogie på ett nytt, unikt sätt. Hon är också känd som "The original soul sister".

 

Jag lider av en brist på kvinnliga förebilder. Sister Rosetta Tharpe- du är sannerligen av rätt virke, och jesus vilken gudinna du är på gitarr! 

Kommentarer
Postat av: india blowing man

pppppppphhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuh I WANT A COOKIE YOU GNU

2010-06-01 @ 22:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0