Vattenpass



Allt oftare känns det som om livet är en cirkus.
En karusell som vägrar stanna när jag vill,  men står irriterande blixtstilla när jag vill skynda på. In till min port pekar en skylt som säger "Till Salu". Jag hoppar till varje gång jag går förbi den.  
På gatorna ligger det fullt av iskokor. Om man inte har något att göra kan man alltid gå ut och sparka lite. Jag har upptäckt att Velvet Undergrounds "Train Round the bend" är en perfekt snökok-sparkar låt när man spatserar i ljuset från en gatulykta.
Vad händer annars i förorten? Pojkspolingar skjuter sig i benet i Fittja. Mitt hår är färgat becksvart, näst intill postpunk stuket. Det är kul, för det ser konstigt ut. har även märkt att bussarna får ett vattenlager mellan fönsterrutorna och när bussen åker upp i backarna, som är ganska få, bildas flodvågor där imellan. Ett vattenpass. Tur att man inte var en myra och satt fast där imellan.

Owen pallett, violinisten o sångaren från Final Fantasy, spelar här under en liten låt från deras skiva "Heartland" som släpps denna vecka.


kärleks viskningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0