Ett 80tal misslyckanden kan bara leda till någonting bra



Så var det sagt, misslyckande leder bara till något bra. Eller det kan man intala sig iallafall. Egentligen känner jag mig lite on fire just nu- det är påsklov! Vilket betyder lek i sandlådan med de jag tycker om, med ett skummigt plastglas påskmust i handen. livet är bra vettdu, ibland, för det mesta! och vi medelmåttiga svenskar ska under en helg få ner sjuka 144 sockerbitar. Hej diabetes! men visst är det gott?!





Med ett glas rödvin i hand och knaprandes på en oidentifierad(gammal?) bit choklad har jag kirrat en låtlista som skulle få gudarna att dansa limbo. ja, eller nått annat klyschigt. Listan består av en drös 80tals band som i stort sätt vaknade till liv under samma våg som Stone Roses och Happy Mondays oblodiga erövring över rave kulturen. Television Personalities är liksom Inspiral Carpets en gnutta psykadelisk, men de surfade på vågorna som New Waven skapade. Att låten handlar om Oscar Wildes narcissistiska skapelse Dorian Gray, skulle i alla fall få Peter Doherty att dansa magdans(en av hans favorit böcker om jag minns rätt. jag tror inte jag drömt det i alla fall)  The Pastels har samma benstomme som The Vaselines. Deras sockersöta tweepop får mitt iskalla hjärta att smälta en gnutta. The Replacements är punkbandet som växte till sig och blandade sin musik i en ljuvt retarderad mix. Kassetten innehåller sist ett tryggt och varmt andetag av The Woodentops.



MusicPlaylistRingtones
Create a MySpace Playlist at MixPod.com


Kommentarer
Postat av: Limpan

OHHHH YEAAAAAHHHHHH *headbaaaaaaang



Jag gillar när du lägger upp låtar :D:D



prutt!

2010-04-05 @ 10:29:03
URL: http://babbelburken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0