JAIL GUITARR


2 av mina pojkar i Clash ska spela tillsammans igen, efter 27 år! Mick Jones & Topper Headon är de vackra blåblodiga, och de ska spela in Clash's "Jail Guitar Doors" till Billy Bragg's välgörenhetsgala med samma namn. galan, den 1 okt, går ut på att skänka instrument till bovar på olika fängelser i landet. go ide! uppträder gör Mick Jones, Billy Bragg, Wayne Kramer(MC5) mm. Jag vill dit!!!!!


Förra vintern trånade jag efter Frank Turner och när han skulle till Sverige blev jag, som alltid, överlycklig. Dock satte den jävla åldergränsen käppar i hjulet då, men i år kommer jag kanske lyckas ta min revansch! Turner spelar nämligen på Göta Källare den 5 december då han för andra gången är ute på världsturne(västvärldsturné?) skillnaden i år är att han spelar på sin nya, och tyvärr lite sämre, skiva "Poerty of the dead". Men hans folkrockar musik är mysig, höstig och drar tankarna mot irländska pubar-och inte fan ogillar jag det! myspace

Om galan spelas det även in en dokumentär "Breaking Rocks", här ett ett litet kort klipp när Jones & Headon spelar lite på låten, upplagt på tuben igår! Jävla fint att se dem tillsammans igen!



Idol är lätt beroendeframkallande. Ikväll ska jag, Stina & Chrissy kolla idol, äta gott och bara ha det bra! bara för att vi kan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0