Make it Motown

Att lyssna på Motown musik är som att steka pannkakor, spelar ingen roll vilket humör man är på. man blir alltid glad. För ett ta sen fick ja en skiva med gott o blandat från Motown med MOJO mag.  den e sjukt bra,, Försöker börja hitta i hela Motow djungeln. 
 
                                                                              
Motown är ett skivoblag som startades -59 i am. och va det första am.  företaget som va helägt av svarta. (fan de va ju på tiden) Bara det gör hela historian mäktigare. Motown blev så småning om en egen musikgenre  och är typ hela skissen för soulen.
Första Motown skivan som hamnade nr 1 på amerikanska Billboard listan var  -61 med "Please Mr. Postman" av The Marveletts.
Motown musik är för mig, sång direkt från hjärtat. Som Bluesen fast upp-poppat med glada toner. en jävligt gemensam faktor är en helt stört bra och djupa röster. underbart!
Skivbolaget har haft stor betydelse för musikens utveckling. I europa var den förbjuden i början av 60-talet av konservativa arslen till stadsledare, men i tex Uk spreds musiken genom Piratradio från ca. -63, samtidigt som rocken(Beatles, Kinks, Hendrix...)

Du kanske känner igen The Supremes, MArvin Gaye, Steve Wonder, Edwin Starr(gaggat om honom förr, WAR ni vet)The Jackson 5, Martha and the Vandellas.

Just nu ÄGER: Eddie Holland "Leaving Here"

MEN:
lyssna på denna: The Contours "Do you love me"


Kommentarer
Postat av: Petra

Blir du glad när du steker pannkakor? Jag blir möjligtvis glad när jag ÄTER pannkakor, men under stekningen är jag riktigt grinig. Jag är SÅ dålig på det.



Jackson 5 :D <3

2009-05-16 @ 12:35:33
URL: http://ptra.blogg.se/
Postat av: Zald

YES! Skitbra musik :D

2009-05-17 @ 12:35:17
Postat av: vendellala

petra: du har rätt! stekningen är olidlig, ätandet är underbart :P



Zald: wiiee.. va kul att du tycker det! :D



<3

2009-05-17 @ 18:28:26
Postat av: iso

Äntligen! hittade jag till min sköna.

Underbar blogg måste jag säga,mycket pillemarisk...

Jag råkade snubbla in på google och hitta Tom Wisdom och dt visade sig att den våta drömmen,bara var en dröm :S

All kärlek/ Iso

2009-09-07 @ 17:31:20
Postat av: vendela

woho du e mkt mer än VÄL välkommen! :D och tackartackar för det snälla (pillermariska?:P) berömmet!!

hahaha koillade oxå in det efter att du skev här,,, han e ju en gud i rockbåtén, men vete fan va han sysslar med annars hahah !

Massa kärlek tillbaka!

2009-09-07 @ 19:23:16
URL: http://vendelasmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0