SOLSNURRET 2008



Fatta att året är slut, det har gått helt stört fort! Många nya band har även kommit och jag tyccker att 2008 har gått mycket i elektromusikens tecket med band som tex MGMT,  M83, Black kids, Hot Chip och CSS.
Vi har även mött en hel del "indie-flum"/ post-rock från band som Sigur Ros, Fleet Foxes och Mogwai.
Men även musik från Oasis,Kings of Leon, Kooks, Duffy, Glasvegas är präglat 2008.

Jag har upplevt 2008 som ett mellan år. Inte ett dåligt musik år, men inget speciellt utstickande heller. Vi har fått en hel del unerbart bra band, men det känns även som om något har saknats.Den där musiken som kommer ut med ett budskap, som förändrar människor och får andra band att blekna vid dess sida. 2001 var Strokes år, 2004 Arctic Monkeys..
Nu känns det som om det var ett tag sedan ett så pass nyskapande bra, genuint band kom- och jag tror att det kommer att smälla snart!
2009 tror jag kommer att bli förändringarnas år, både i musikväg och politiskt - Obama.
Vi får se om det kommer att leva upp till förhoppningarna..

Men jag tror att det är något som håller på att hända och vi får bara luta oss tillbaka och se vad det blir! 
 
  Ni e farligt bra!!!<3
De nya banden som präglat mitt åt mest är:
1. The Last Shadow Puppets
2. Vampire Weekend
3. Frank Turner
4. The Wombats(sommae)
5. MGMT

Vilket band minns du mest från 2008?


Kommentarer
Postat av: Ess

Last Shadow Puppets och MGMT såklart :D:D:D <33

2009-01-03 @ 21:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0