Yesterday kom i en dröm..



Den levande legenden sir Paul McCartney fick nyligen frågan "Vilken är din favorit Beatles- låt?", av den engelska journalisten Dave Berry
Han berättade att det är nästan omöjligt att säga, men att han isf skulle välja "Yesterday", för att han har "ingen aning om hur han skrev den"

Här kommer hela svaret:


"One of mine? If I had to answer one song it would have to be ‘Yesterday' because it came to me in a dream and because 3000 people are supposed to have recorded it. That was entirely magical - I have no idea how I wrote that. I just woke up one morning and it was in my head. I didn't believe it for about two weeks".

Tyckte det var ganska häftigt, fatta om man skulle vakna upp o ba skriva värsting låten som typ skulle sälja platina!


Kommentarer
Postat av: Stina

<3<3<3<3<3<3<3:)

2008-11-12 @ 18:05:56
Postat av: c

freak :)

2008-11-12 @ 18:36:32
Postat av: Christina

Ha ha, JA! XD

Sådana drömmar vill jag också ha!!

2008-11-12 @ 18:51:26
URL: http://christina08.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag vaknade faktiskt en gång för nåt år sen med en sjukt bra låt på hjärnan. Så jag blev typ helt exalterad och spelade in den på mobilen. Sen när jag lyssnade lite senare så var det en låt som redan fanns, surt :P

Men appropå drömmar, Björn Dixgård i Mando Diao kom på deras bandnamn i en dröm! :D

2008-11-12 @ 23:22:25
URL: http://pottfrilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0