Gastkramande mörk, förförande vacker

Tittar jag ut så har vintern redan tagit över Stockholm. Striden mellan icke snö eller snö, mellan röda höstlöv och vitsvart var snabb och relativt smärtfri. Hela staden ligger nu intöcknat i ett vitt, kallt täcke. Kylan har inte avskräckt mig allt för mycket än, men känslan av köldskräck är påväg. Trots det kan jag inte låta bli att älska det, för friskhetens skull dårå. 
Okej, kallprat med mina bloggläsare(check!)
I lörre spelade jag och Alexandra på ACE. Najs, förutom att det var två som frågade om vi skulle lira HipHop eller RnB snart. TVÅ st. Vafan! NEJ! Fools? NEJ!
Jag hat- älskar stockholms uteliv, precis som staden i stort. De olika klubbarna innehar ingen variation, varien i sig själv och speciellt inte jämfört med andra. De alternativa klubbarna är antingen indie/popsnöre(dvs. håkan H, utblandat med konstig 80tals disco. utöver det - alltd samma låtar JAPP.) eller så ere hårdrock som gäller a la Harry B James. MEN det finns ju några(4 kanske) pärlor, tacka gudarna.  Mycket underligt är faktuemet i alla fall, eftersom stockholmaren annars klassifcieras som en"individualist".

Imorron spelar jag ett gig på KAFE 44! Kom dit innan sju med 40kronor i fickan, kanske en tia till så kan du köpa dig en kanelbulle.

Musik.Musik.Musik.

Sleazy som spelade i industribandet Throbbing Gristle har avlidit. Han spelade även i banden Coil och Psycich TV. Videon under är nog den vackraste jag sätt. 



Let your memory lie on forever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0