Brev från förorten

Jag råkade nyss radera alla mess i min utkast. Min utkasst bestod av bandtips,dikter och texter. fan. För att dra till minnes vad jag skrev på bussen igår:




I staden där jag bor finns det inget kvar. Bland betongblocken kremeras lik. En pojke ligger och blöder. 
Livet ser ljusare ut genom ciggarettröken.
Inlåsta barn. Trasiga fönster. Vodkan till kvällsmaten ger 2 minuters lycka.
På morgonbussen sitter folk från alla länder. Underbetalde. Utarbetade. Utanför.
Tunga suckar. 
Staten höjer volymen och trycker hörlurarna längre in i öronen. 
De vill inte höra.
De vill inte se.
De vill inte tänka.

Attentat- Operahuset


Kommentarer
Postat av: Linis

sorgligt, folosofiskt, fint

<3

2010-02-07 @ 18:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0