Alla vägar leder till Way Out West

Imorgon går WayOutWest av stapeln. Band som M.I.A, LCD soundsystem, Paul Weller och The XX kommer att inta SlottsTrädgårgen i GBG. Håkan Hellström ska spela hela "Känn ingen sorg för mig" - plattan, den första i ledet, och jag förväntar mig samma stageinvasion under Stooges som på Sonisphere- Stå lång fram om du vill ha chans att dansa med Iggy.
Tidigare idag annonserades det att Jay Electronica har ställt in. Hans plats tar skönsjungande Anna von Hausswolff över. Glasvegas kommer att ha ett DJset och jag ber till gudarna att bandet även kommer att dra några låtar live. Andra klubbspelningar som lockar är Laura Marling, hennes musik är skör som en glasskiva, vacker som en åker. Daniel Gilbert missar jag gärna, hans glansdagar var.. låt säga; inte när han spelar soloskit. (trots att en skrämmande stor del av befolkningen verkar tro det.)
Invasionen med Dennis Lyxzen kör en klubbspelning på fredagen, det ska man inte missa. Hans poppunk på svenska kommer inte sitta helt fel i göteborgsnatten.

Även; Vit päls, Mumford and Son, Radio dept och Pavement (Cut your hair är ju classic!), Jens Lekman, Girls och the Drums känns värda att kika på. Det känns som det är ett genomgående genre-tema på festivalen, eller vad säger ni? Indiepop?!

Jag är dessutom sjukt besviken på Metro att jag inte blev en av deras festivalbloggare. GRRrrr!!!


Något helt annat; Underbar låt av Modern Lovers med Jonathan Richman i spetsen. Tonsatt kärleksmonolog där snurrande tankar och frågetecken blandas på ett klockrent sätt. En röst för ungdommen, måne? 




Under 20-21 augusti så kommer en ny festival till stan! Det är Punkkarnevalen jag talar om med band som; Slöa Knivar, Afgrund, Avskum, Kajsa Gryt, RAS och misär.
Dagens svenska punkbands elit helt enkelt ! Beskrivning av festivalen, enligt hemsida; "Punkkarnevalen är en icke-kommersiell D.I.Y.-festival, vilket innebär att arrangörer, volontärer samt alla band/artister som uppträder gör detta utan någon ekonomisk ersättning i form av löner eller gage" ca. 200 en dag, 400 2 dagar. GÅ DIT FÖRFAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0