ABSURDITET


ABSURDITET, det är mitt favorit ord nu för tiden. Livet är absurt. Människor är absurda. Att det föll snö från himmelen idag är en absurditet.

Jag har varit frånvarande från min älskade blogg denna vecka, pga av att tiden lagt på så mkt annat (aka plugg och vänner) Avsaknaden av Veckans Kassett är ett tragiskt kapitel som skall återgäldas under nästa vecka(i hope!)
                                   
Igår köpte jag käre Julian Casablancas album "Phrazes for the Young", kan inte påstå att jag hunnit ta mig en grundlig lyssning, men överlag är den tillfredställande dock ganska simpel och stel i vissa melodier och övergångar. Men Stelheten  ger den en viss kubistisk charm, vilket är passar som handen i handsken till Julians pop toner!
Charmigt värre är även hans små visdomsord över varje låt inuti skivan, eller varför inte säga hans små fraser för de unga? 
                                       ~Being nice is most important when others are not~


Kommentarer
Postat av: Lina :)

"I just nod, I've never been so good at shaking hands" :)



2009-11-06 @ 08:28:30
URL: http://babbelburken.blogg.se/
Postat av: Stina

2009-11-06 @ 17:14:47
URL: http://barbazooo.blogg.se/
Postat av: MEN ÅÅÅH

Ja nu kommer du ju tro att du fått 2 nya kommentarer haha. Såri. J.C är ju ljuset i tillvaron just nu. Förutom du såklart (A):) PUSS

2009-11-06 @ 17:16:13
URL: http://barbazooo.blogg.se/
Postat av: vvv

hihi s du e så fin! :) <3<3<3



11th dimension forts. limpan:

"Where cities come together, to hate each other in the name of sport"

:):):)

3<

2009-11-07 @ 00:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0