VeckaNS BAnD:

Medaljen går till Brittiska bandet THE PADDINGTONS. 

 5 = rockmusikens magiska nummer.

Bandet kommer från staden Hull och släppte sin första skiva 2005 "First comes Frist" hette den och de fick snart en lojal fanskara, mig inräknat. 5 manna bandet har tunerat med band som Dirty Pretty Things och the View, de har även spelat med BAbyshables. Pete Dorothy är faktiskt ett av bandets trogan fan!
Deras skivbolag heter Poptunes, som ägs av självaste Alan McGee.

Musiken är fartigare poprock mer åt Libertines hållet och förmedlar till mig iaf en urbrittisk rockkänsla med smärta och hjärta om jag får uttrycka mig lite löjligt'=P BAndet kommer nog kunna utvecklas till ett av mina favvo band, de har de stor potensial till!
De har nyss släppt sin andra skiva(3 nov)No Mundane Options  vilket gör dem än mer aktulla, just nu är de på turne i England.
De kändaste singlarna är bla: 21, panick attack, Sorry..

Här har ni låten "Sorry"=)



Vad tycker ni? Har de inte sjukt bra melodier och hela faderullan? Tycker att sångarens röst är helt gudomlig, så där rosligt hes vilket gör hela bandet 1000-tals gånger bättre. Jag är lite svag för röster som är lite lagom nonchalanta och oputsade, de hittar man inte överallt. Egentilgen anser jag att rösten avgör ganska mycket om bandet är bra eller inte, tex ett Stroke utan en Julian skulle inte blivit samma sak..   

Kommentarer
Postat av: Christina

Cool video! Att de åker ur en skärm hela tiden ;)

2008-12-06 @ 11:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0