Ett helt år, inpaketerat, omsnörat och undanlagt

"jag minns den ljuvna tiden" så börjar en dikt av Anna Maria Lenngren och så känner jag för året som gått. 2009 gick så snabbt, men ändå så sakta. Jag hann med så mycket, men ändå så lite. Men jag minns året med ett leende. Minnet för mig tillbaka till soliga sommar sagar i Stockholm. Stina kommer du ihåg hur vi kom in backstage på Black Lips? nostalgi så fort jag lyssnar på Black Lips nu, för året handlade mycket om dom. Och om andra.
När jag tänker på olika delar livet, eller varför inte året, spelas låtar upp i huvudet beroende på vilket minne som dyker upp. Låtar som påminner om den tiden eller låtar som jag lyssnade på och älskade med då.  
Sommaren var en enda lång tågresa. En tågresa genom Europa. En tågresa som levde upp till vissa drömmar, men inte till andra. Istället gav den nya drömmar. Tågresan stavades Babyshambles. i tågfärderna i det skottska höglandet fanns det bara "Albion".
Jag har nog aldrig rest så mycket som då. Jag fick till och med sand mellan tårna i Egypten.
Jag har nog aldrig kännt mig så splittrad som under det senaste året. Vem är jag?
Under 2009 har jag umgåts med, och kommit närmare, några av de finaste männikskor jag träffat. En hel del av dem går i min klass. Andra inte. Jag har till och med kommit närmare min familj. 
2009 betyder musik. Men det behöver jag nästan inte säga, för utan musik är jag inget.



KÄRELK


Kommentarer
Postat av: Vile

berätta om hur du kom in på Black Lips! Så nyfiken, älskar deras musik!

2010-01-04 @ 15:30:17
Postat av: vevevevevevev

hejhej vile! :) Nu ska du få höra något vackert harkel

Det var en varm vår dag, eller tidig sommar, minns inte riktigt, men jag och min vapendragare Stina var försjunkna i en djup Black Lips period(för visst är dom så jävla bra! Kul att du gillar dom oxå) och bestämde oss att bege oss in till stan eftersom bandet skulle spela på debaser efter the rock boat(elr nått) På den tiden var vi endast ynka 17 år och vi ägde inga biljetter. MEN tog vi en vild chansning, bad till gudarna(eller nått) och gick förbi utanför debaser. För man vet ju aldrig. När vi gick bar ett gäng koola pojkar på lite instrument och vad som visade sig vara deras manager började snacka med oss och han hjälpte oss in, och påden vägen va det! (konsterten va även än av de bästa jag sätt:D)



Såg du också dom i år?

2010-01-04 @ 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0