VEckAnS BAnD: Hockey


Första gången jag hörde talas om bandet Hockey så kopplade jag genast ihop det med sporten och fnös åt det. Men man ska inte ha några förutfattade meningar angående dessa 4:a skogsmulle rockare, vilka antagligen inte gillar hockey i huvud taget.
Det är svårt att få grepp om bandet och musiken är lika förenderlig som en igelkott har taggar.
Vid första ögonkastet tror man sig ha ett nytt MGMT eller LCD soundsystem framför sig med en Julian Casablancas vid mikrofonen, men så snabbt ska man inte sätta ettiket på dem. När jag byter låt till "Song Away" så förvandlar sig bandet genast till county rock kicken Bruce Springsteen eller kanske en Dylan
 Mil skilljer de låtarna. I spåret "Wake" så blir det plötsligt ett dub soul band man hör, I "3am Spanish" så är det RnB som gäller med en finfin avslutning av en kvinna som sjunger på arabiska. alla spår av en Bruce eller Andrew är bortsoppade, och jag kan inte sluta förvånas!

Portland(Oregon) har fått 4 nya stjärnor på himmelen och jag har kan från och med nu säga att jag gillar Hockey utan att ljuga!

Too Fake
 
Bandmedlemmar:Ben, Jerm, Anthon, Brian
skiva:Mind Chaos.
Myspace: www.myspace.com/hockey  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0