"I was beside myself" (the soft pack)

21.50 -- sitter o dricker varm choklad och försöker aktivera mig på alla sätt o vis. senaste timmen(2) har jag spelat gitarr på en ostämd gitarr med en förlorad sträng trots huvudvärk, läst ur gamla tidningar, sjungt Black lips textraden "bad kids/all the kids are bad kids/ kids like u and me" 2000 gånger, lyckas inte tänka på nått annat än just de orden,  titttat ut genom fönstret(ok, så långt gick de inte) BARA FÖR ATT JAG INTE PALLAR  FIXA TVÄTT SKITEN OCH PALLAR INTE GÖRA LÄXORNA: baaaahhhff!!

 sommar för mig!

Jag är ett gamalt fan av också gamla Ulf Lundell och blev super glad när jag såg affischerna på stan om hans kommande sommarturne. Enligt honom(elr någon) skulle turnen han va på just nu va den sista, men så var inte fallet- som tur är! Och det var inte en liten heller, ca 20 stopp daterade över hela vårt avlånga land(banan). Kolla på Aftonbladet.se för lite mer exaktheter.


Ronson #1 Även på den röda kära tidningen lästa jag att Duran Duran ska producera sin kommande, och 13.e skiva, med Mark Ronson. Vem? han som producerat skivor för tex amy Winehouse o Lily Allen.

 media har kastat skit på tjejen. Hon e Grym!

När jag ändå talar om trollen så har Amy presic gjort en Klaxon. Alltså blivit tillbaka tryckt till studion för att låtana hon skrivit var för dåliga. Piiiinigt. De var tydligen för långt från hennes uppbyggda stil, att de inte skulle funka att byta genre.
De va tydligen åt reagge hållet. Det låter iof väldigt ballt tkr ja! 


Ronson#2 De glad rockiga snubbarna The Rumble Stripes har presic presenterat namnet o grejer till deras kommande skiva. den ska heta "Welcome To The Walk Alone " o ska släppas den 8 juni genom Island Records.
"London" är en låt som redan är streamad på¨Myspace . låten har deras typiska up-beat sound med trumpeter och sköna trummor. Låter lockande, dock sämre än förväntat.


 önskar ja va där!

OMG fy fan va coolt! läste alldeles nyss att den LEGENDARISKASTE AV DE LEGENDARISKA FESTIVALERNA GENOM ÅRHUNDRADERNA: WOODSTOCK,,, SKA MÖJLIGTVIS HA ETT 40 JUBILEUM MED EN LOOK-ALIKE FESTIVAL I SOMMAR!!!  Sist de skedde var 1999. ingen kommer kunna krossa den första, men med band som The who, joe crocker etc. kommer denna bli ihågkommen, om det sker. NYC.

 

Kommentarer
Postat av: Linis

Todelidoo :)

Jag hittade på en helt random sång om ett tåg. Kanske nåt för popoholic. Den gick typ "I'm a train, and I'm moving forward in the rain..lalala" Grymt djup text. varför börjar alla våra låtar på "I am..?" XD

Vi måste spela snaaart. Och du, har tanten från Tyskland svarat än???? :P

2009-03-26 @ 22:11:21
Postat av: veeeendis

Cooling den låter helt uuuuunderbart bra!! påminner mig lite om Bruce springsteens låten "down to the river"= kalas bra!! WE SOOOOON GONNA RULE THIS WORLD!

(haha börjar "I am" därför att vi har dåli fantasi?? ELLER för att de e bästa möjliga början!)

Ingen tysk tant i sikte=(

2009-03-27 @ 11:21:58
Postat av: Sjuk Buddha =(

Har faktiskt hört ett par av hennes reggae-inspirerade låtar. Helt ok faktiskt, riktigt skön överraskning =)

2009-03-29 @ 15:07:56
Postat av: vendela

buddah the one and only,, vart har du hört dom?:)

2009-03-30 @ 16:43:45
URL: http://vendelasmusik.blogg.se/
Postat av: Buddha

En polare satte på en skiva, har ingen aning vart han fått dem ifrån^^

2009-03-30 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0