Franz Ferdinand får sin vilja igenom på Cirkus; få folk att dansa!


Dilemmat/ valet o kvalet
(som man hurtigt brukar säga:p)
Gårdagen hade ganska stora odds för att bli en flopp, men blev en mega hit ist! Jag jobbajobbajobba tills fem och under tiden funderade jag på om stackars carro skulle hinna bli frisk tills kvällen. det blev hon inte, så ja fundera på att skippa hela grejen, men med support från stina fick hon mig att tänka om. Såklart skulle ja gå!. Som tur var så skulle Lina och Petra också dit så jag hakade på dem, de blev asa kuuul! wiiee! trots att ja stod själv under hela konserten, eftersom Lina o Petra hade sittplater, så ångrar jag det inte för 5 öre. Det va rätt spännande att stå själv, kunde man tjuvlyssna lite på människor runt om kring och stå o filosofera över hur i helafridens namn de lyckats måla HELA taket som värsta konstverket hahaxD


Kissogram får igång publiken
Förbandet blev KIssogram, ett gäng tyska technopopare som spela en hybrid mellan Slagsmålskulbben och Peter Björn och John(ni kan btw lyssan på deras nya skivan nu, Myspace) Mycket taktfast synt och dataspels melodier. Väldigt dansbart! 
Låten  "cool kids cant dance" var klart bäst och alla hoppade runt som freaks, haha jag trodde att de hade att göra med att de ville visa att de visst kan dansa, men så var det inte för låten hette i själva verket "cool kids cant die". fel tolking.
Men förbandet var långt ifrån lika bra som arctic monkeys som var förband 2006(?)


Franz entrar scenen
Efter att scenen byt förklädnad dyker äntligen Franz Ferdinand upp under dånande applåder och jubel från den extasiska publiken! Let the show begin!
De startade starkt med låten "Take me out"(om jag inte minns fel, vilket jag brukar göra rätt ofta) då publiken skuttade runt, tryckte sig närmare Kapranos och sjöng med för full hals. frys det tillståndet, för så fortsatte hela konserten. Jävligt mycket drag, och en bra publik!
Bästa låten var nog "Walk Away", min favvo låt av dem. Så himmlans bra, vacker som attans! Gåshud när hela publiken sjunger med oohhhh shit jag blir gla när jag tänker på det!
Drumshow bjöd de på, hela bandet stod och slog på trumman som galna. Ballt! Kapranos lekte Jimi Hendrix och spelade gitarr bakom huvudet, sjöng med en bättre röst än vad jag trodde han hade och resten av bandetspelade också allting perfekt, kanske för perfekt.  skulle varit kul om bassisten (som i stort sätt var den enda jag såg, lång snubbe framför mig) skulle bjudit lite på sig, typ; röra sig lite. resten kan ja inte kommentera mer förrutom att jag tycker att trummisen är helt fantastiskt bra!
"Ulysses" gjorde de jäkla bra, har sågat den här förrut men den har växt REJÄLT!

Tack för en rolig kväll tjejor+ Franz Ferdinand

måste lyssna på Walk Away igen, grym jue! något dåligt ljud, är från konserten igår(inte min)



VARNING oviktig info! hahah de va någon i publiken som stod och äggmöka hela konserten igenom, stod i en röksvamp o kipa efter luft. folk gick t.o.m därifrån fast det var nästan längst fram. de va lite hummm.. omysigt! hehe

Kommentarer
Postat av: Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina

Röksvamp XD hahaha, ser värsta atombombsmolnet framför mig.

Men hej och hååååå vilket drag det var, låtarna snurrar fortfarande i mitt huvud. De har satt sig som en igel och lär inte släppa än på ett tag, men det gör inget de får gärna sitta där ett tag till :D

2009-03-22 @ 23:16:28
Postat av: Petra

Gud, jag börjar skratta sjukt mycket när jag läser om möken! Helt underbart XD Mindre underbart för dig kanske, men ganska underhållande ändå!



Om jag minns rätt var det inte "Take me out" som var först, utan "Do you want to". Take me out var ganska sent ute! Sjukt grym konsert i alla fall :D

2009-03-22 @ 23:28:00
URL: http://ptra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0