Madmen on the rampage

 


Först och främst;
Paul Weller kommer till WOW i sommar!!! :D local natives, mia och pavement är några andra bokade akter. Håll tummarna för iggy and the stooges också! De kommer de till öya i Norge, och WOW och Öya brukar boka ungefär samma artister, eftersom att de är så nära tidsmässigt och metermässigt:) sweet!



Second; The Kinks, 60tals bandet som släppte hitten "you really got me" 1964 och bandet som levde kvar när alla andra 60talare dog ut(bortsätt från ett fåtal, som aldrig ville ge upp *Rolling Stones*) Officiellt splittrades de 1996 i och med deras sista live spelning, men nu avslöjar Mick Avory(trummisen) att bandet planerar att släppa ett nytt album, med både gamla(osläppta) och nya låtar! det enda som drar ut på tiden är bråket mellan bröderna Ray och Dave Davies. (Kinks släppte dock album under 90talet som floppade rejält, men denna som kommer vara utspädd med äldre låtar låter läskigt upphetsande i mina öron!)


Third: Belle and Sebastian ska in i studion igen! Senaste albumet släpptes 2006, så det är på tiden! Själva beskriver de sin musik som Tweepop(=gullig indiepop), bildade 1996 och härstammar från Glasgow.

Paul Weller var frontman i Jam. Fråga vem som helst i UK, alla vet vilka  The Jam var. Nu kanske jag tar mig vatten över huvudet, men jag skulle påstå att de var 70talets Beatles. Inte i musikstilsväg, utan i hur mycket de betydde. Vilket de fortfarade gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0