SHOUT OUT LOUDS




Shout Out Louds är stockholmsbandet som, efter att de bildades 2001, hunnit släppa tre plattor, varav den senaste "Work" släpptes förra månaden. Som pricken över i:t skapar de både skivomslag och musikvideos på egen hand.
- Titeln på albumet kommer från Lou reed & John Cales låt med samma namn(...) Namnet passade även bra eftersom att vi ser det här som vårat jobb, och det här jobbet gillar vi, säger frontmannen Adam Olenius till P3s Jonna Lee.

Schyssta som bandet är så fick jag en pratstund med Adam Olenius då han (helt och hållet själv) fyllde i frågorna utan att behöva hjälp av tex Bebban Stenborg eller någon annan tuffing i bandet...




Genom förstoringsglaset:

I'm 32 years old
I'm doing: Spelar och sjunger
The best thing I know: Elefanter
Meaning of life: sex
Some favorite bands: Radio Dept, Smiths, Beach Boys
My favorite book/film: extremely loud and incredibly close, av Jonathan Safran Foer
My favorite word: boll
if I could change one thing, I would.. mina gråa hår
I wish I made this song: Med en enkel tulipan
I wish I invented: Krymppistol
My dream: Zlatans autograf
Future plans: Äta lax på något hotell

Bild:
Anonym bandmedlems målning av Adam Olenius :)

"1999" introlåten och en av de bästa låtarna (jämte Trowing Stones & Show Me Something New) på "work"plattan

Kommentarer
Postat av: malin

haha med en enkel tulipan! :) fasen va underbart bra de var! :P

2010-03-14 @ 23:31:22
URL: http://molgam.blogg.se/
Postat av: Lajn

Bild: Anonym bandmedlems målning av Adam Olenius :)



haha, sweet :) tonight I have to leave it, dudududu.

vet du mamma var snällis och köpte Sonic som du skrev i till mig igår. Hon bah "jag har letat och letat, jag tror detta är den som Vendela är med i :)" TREFLIGT!!

2010-03-15 @ 20:37:30
URL: http://babbelburken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0