THE MESSAGE



Nat Jenkins har allt och lite till
. Det där till:et lade jag till när jag upptäckte att han är ett av banden som supportas av Strummerville, välgörenhetsorg. skapad till minne av ärade Joe Strummer. Men tillbaka till Mr Jenkins. Första singeln "the message" släpps nu i mars, den 8e på vinyl och 15e som nedladdningsbar. Singeln är gö bra eller snarare; Sjuukt bra! lyssna här nedan.
Utöver detta är han en av alla biljarder band som spelar på ouppnåeliga festivalen SXSW snart(SXSW är förövrigt rena rama drömmen att gå på, men biljettpriset är en mardröm) På SWSX hemsida beskrivs han som en korsning av Johnny Cash, Clash och Dylan.

Jag älskar hans koollugna, darriga röst och det råtunga upptempot i låten. Jag kan känna fjärliarna fladdra till lite lätt i kistan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0