jag måste bara..

Det här är min ursprungs musik. Eller kanske inte borde kalla det för det, fel ordval, men det finns egentligen inte något ord som kan beskriva hur mycket gammal, nästan bortglömd brittisk 70tals punk betyder för mig. När jag hör sådan här musik pärlar sig tårarna i ögonen och jag får en nostalgikänsla jag inte borde få. För jag var ju aldrig med om 70talet, men genom musiken dras jag tillbaka till tiden, tills då allt hände. Musiken, känslan. ja, allt känns som jag, min andra hälft. Den gör mig helare, och så mycket bättre. Och oj vad bra det får mig att må!

Det här är också sån musik som får kommentarer på youtube i klass med "This Changed my life" eller "I bought the 7" when I was 10 and played it to death on my parents' radiogram! Full volume when they were out. My son loves doing a bit of a pogo to this too - though he's only 8 months old, and has to use my knee for bouncing."(/ av FltLtRocks.) Det här är sådan musik som bara minns av de som lyssnade på den och älskade den när det hände, och kommer att fortsätta göra det tills dagen de dör. 

The Skids. Into The Valley


Jag är nog också en av dem som kommer att säga; This music changed my life!

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0