They say that in the land of dead, there is no light. I don't belive so.

Igår fick jag lön och passade på att inhandla lite musik medans jag kände mig lite smårik. Bland alla Lp's för 10spänn hittade jag en platta, lyfte upp den, läste bandnamnet och; "WOW, för 10spänn? taget!" Omslaget såg lite missvisande ut för att vara bandet jag trodde att det var, men visst, spela roll, det är ju The Cramps förbövulen! Drar hem lägger plattan på spelaren och sätter dit nålen. Knaster, knaster. Ut ur högtalarna kommer inte något rått punkabilly á la The Cramps, utan slämmig 90tals pop i form av "Oh,  I Like It" av The Creeps. NOOO!! Och skivan var Blue Tomato. Hur kunde jag blanda ihop det här! Sjuka mardrömmsvibbar från Kaviarbebisen från TVreklamen, in i rummet, ett febrilt tryckande på knappar, nålen av. Tystnad. 

Tro det eller  ej, men bandet(The Creeps) var i själva verket var fyra coolingar när de startade. Den 1a plattan "Enjoy the Creeps" var fan i borgen garage! Två plattor senare gjordes Blue Tomato, de hamnade på topplistan, blev skit och förstördes av kommersen.

Låten under är från den första plattan, och miljoner kaviartuber bättre än monstret bandet förvandlades till på 90talet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0