Freestyleing the streets of Philadelphia


                 assar

Freestyles är jävligt underskattade. Visst får man lite snea blickar när man spatserar med tefatet, men det får man stå ut med. Idag fick jag återigen för mig att våga mig på denna smarta, nästintill, retro pryl. Bara pga allt extra arbete med den osmidiga apparat & blängande blickar känns musiken mer äkta än från en mp3. När musiken når trummhinnan intalar jag migsjälv att jag faktiskt tillfört något vettigt. Samma känsla man får utav hemma kokad mat jämfört med restaurang. Men båda har ju sina fördelar. 
       Jag minns att jag var bland de sista i min årskull i högstadiet med att skaffa en mp3. Jag tyckte att jag och min freestyle(som bara snurrade Clash, Lou Reed & The Beat) var toppen av coolhet, fast det var jag nog ganska ensam om att tycka.


Tutankamon är ett härligt nytt poprock band från huvudstaden, jag tror att jag har fått en crush på gitarren i låten "Have you ever been in love" så sjukt pricksäker! den 29 september ska de spela sin 1a offentliga spelning, Nudie butiken på skånegatan kl 19.oo! säger bara: BE THERE

 


Kommentarer
Postat av: bellis

Hehe, jag tycker det är lite coolt ändå att gå runt med freestyle, men jag tycker det är väldigt osmidigt att gå runt med. Jag menar, den är ju inte liten och kompakt som en ipod ;p

2009-09-25 @ 16:17:27
URL: http://thelifeofbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0