VEckANs B-B-b-bAnD: THE GIRLS

Nu börjar ja med de här igen! Bandet The Girls ryker det om för tillfället. Kritikerna har hyllat deras skiva "Album" i höjd med molnen. Publiken älskar dem & jag har fallit ned i Girls gropen likaså!(and i like it!;P)


Bandet kommer från San Fransisco och består av duon Christofer Owen & Chef J R Whit, liknelserna till Everly Brothers har nog varenda jävla kritiker på planeten pekat på. Jag tycker ävan att man ska nämna Buddy Holly (hör ""Big Bad Mean Mother Fucker" bara ja som tänker "Peggy Sue"?)
The Girls har ytan av glad retro-surf men döljer en mycket djupare, och sårad, sida som kan förklaras av Christofer Owen underliga uppväxt i sekten Children Of God.
Kanske skulle det låta såhär om Glasvegas kolliderade med Black Lips?!
I låten "Hellhole Ratrace" fångas själva andan av bandet upp i refrängen "i dont want to cry my whole life through/i want to do some laughing too/so come on, come on, come on, come on, laugh with me"
Det mörka möter, och övervinns, av framtidsoptimismen och klockren ironi. Duon förmedlar även vikten av gläden i det lilla. Just det- livslusten- det enkla, handlar flera av låtarna om; "Lust For Life" är väl bästa exemplet.  

Myspace

Girls -Lust For Life

Aaron Brown filmar som en GUD!

Kommentarer
Postat av: Malin

svar: haha ja det gör jag :).. även om jag inte förstog språket så förstog jag budskapet.. men det var lite på engelska också! :P

2009-10-11 @ 00:54:35
URL: http://molgam.blogg.se/
Postat av: LARZ GUSTAFSSON

Jag har studerat Children of God av och till sedan sjuttiotalet.

Tidigare var jag ateist och blev frälst 1984.

Upplever att det känns viktigt att påpeka att man kan tro på Jesus utan att tillhöra rörelser som Children of God.

2011-09-21 @ 17:36:56
URL: http://www.myspace.com/zluggo_pop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0