(I wish I was someone good, I wish you'd understood) CD KOLLEN, TOM I BOLLEN

Jon Spencer Blues Explosion samlingsskiva över tidiga verk är snusikigt otvättad, hård och rå, precis som det ska vara hah. Back to the bones så att säga.


Blonde On Blonde av Bob Dylan får mig att tappa andningen för att den är så ljuv. Men stundvis förundras jag över att jag finner Bob Dylan.. platt, tråkig och absurd. (skrev jag nyss den giftigaste mening en wannabe-musikkritiker kan knappra in? Satte jag självmant igång domedagsklockorna?)

Big Star- September Curls


Big Star skrivs det varmt om i månadens MOJO mag. Påstås ha "släppt några av de bästa skivorna någonsin inom rock'n'roll" & liknas flera gånger vid Beatles (minns inte argumenten, va halvt sovandes när jag läste den i natt, kunde inte sova p.g.a. en koffeinkick..)

Kommentarer
Postat av: malin

jag gillar bob starkt. hans texter, sättet han förmedlar sina känslor och låtens innehåll får mig bara att smälta.. :P vad glad jag blir att du gillar honom så mycket! ;) haha

2009-10-28 @ 22:57:12
URL: http://molgam.blogg.se/
Postat av: babbelburkiiiish

Jag hörde nyss hans nya låt vad den nu heter på radion. Han låter så rolig :P

2009-10-30 @ 11:16:32
URL: http://babbelburken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0