i huvudet en söndag

Min familj och mina vänner gjorde min födelsedag, tack för att ni är så jävla bäst & fina!
Mina vänner kom över på midda på kvällen. mkt skratt och snack som vanligt med några av cde finaste mnsk på jorden! wonderbar! och ack så fina presenter jag fick! TACK igen! :) älskar er alla! :) (heter man inte pucko i mellan namn om man glömmer LEGGET när man ska gå ut sen?! gaaah! typsikt haha men de löste sig:))



Fått en utökning i min Clash samling, "den rosa boken, by the clash" av min bror. Nu lyssnar ja på Live at Shea Stadium på LP. Såååååå jävla bra, alla borde ha en i skivsamlingen. Tack bellis!


Kent är ett band som det alltid snackas varmt om omkring mig. Men va fan en grejen? de är ett gäng deppiga och pretantiösa gubbar som alltid kör samma grej. (ta inte illa upp izzy:P) I och med deras nya låt "Töntarna", som släpptes i veckan från deras kommande album "Röd", tänkte ja; "dax att ge bandet en chans till". Så jag lyssnade. Och lyssnade. Jag förstår verkligen att folk gillar det. Och ja lovar, ja försöte verkligen! Men det är... tråkigt. Det är trygga Kent, lungt & melankoliskt. Aldrig felspel. Kanske där problemet ligger för mig.Pretantiöst
och ansträngande att lyssna på. Som allt annat ja hört av dem


                                
Om Du fastnade för EELS ska du veta att den 18 januari släpper de nytt! "End Times" ska plattan heta och det blir deras 8e.

Händer det något kul i veckan? Jag är ledig nästa vecka för att läsa på till mitt projekt arbete, Gaahh.. va mkt det är! fast väldigt spännande-> Baader-Meinhof ligan, is the dealo!


Kommentarer
Postat av: malin

nej jag gillar inte heller kent så värst mycket! Lyssnar på två låtar ibland men inte mer.. fattar inte grejen och som du sa "tråkigt".. är nog det rätta ordet! sorry guys ;)

2009-10-18 @ 20:20:49
URL: http://molgam.blogg.se/
Postat av: Annelie

Taaack för allt sötaste Vendii, det var en helt underbar kväll/natt!!! Hehe, det gjorde ju ingenting att du glömde legget, det ordnade ju sig tillslut! :D

<3<3<3

2009-10-18 @ 22:22:31
URL: http://myillusion.blogg.se/
Postat av: bellis

Haha, jag tar inte illa upp ^^ Men de har faktiskt ändrat sig lite, de var inte så elektroniska innan! Men ja, de är lite trygga av sig, men jag gillar trygghet! :)

Och varsågod igen för the Clash LP skivan, jag är verkligen glad att du gillar den ^^ <33

2009-10-19 @ 17:51:52
URL: http://thelifeofbellis.blogg.se/
Postat av: Blrlrlrl Lina

Allt behöver inte vara poppigt och spralligt och glatt, ibland är det faktiskt skönt att varva med lite mer molliga tongångar och då är Kent toppen :)

Men "töntarna" är ju långt ifrån deras bästa låt. Lyssna på "pärlor", "dem andra", "kärleken väntar", "musik non stop" eller "ingenting" så får du se på bra låtar. Måste även tillägga att "utan dina andetag" med Kent måste vara en av de vackraste kärlekslåtarna som någonsin gjorts :*

2009-10-21 @ 14:56:57
URL: http://babbelburken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0