KASSETT v. 48; Kyssar i Paris



Frankrike! Oh Frankrike!
Sakta vi gå genom Paris. En doft av kärlek i varje hörn.
Vackra par hand i hand.
Vi tar hissen upp i Eiffeltornet för att skåda de basatanta marmorbygnaderna, lika mjukt formade som en kvinna. Ser Seine rinna fram genom staden. Glittra i månljuset. 
Konstnärer i alla gatuhörn. Klädda i svart-vita ränder och basker.
Klickandet av franska damer i klackskor. slipsklädda män. 
En dos parfym, Sensualitet. Puder, Sensualitet. Kyssar i skuggan av Eiffeltornet, Passion.
  

Finns det ett bättre sätt att introducera frankrike än med en häslning från Edith Piaf med "La Vie en Rose". Låt mig kalla henne Frankrikes stösta sångerska genom tiderna, det gör jag med all rätt! La vie en Rose är hennes signatur låt.
Jag finner ett brev skrivet med snirklig skrift, adresserad från Francoise Hardy. Hon är en vacker sångerska från 60talet. Hon är sensualiteten själv.
I ett gatuhörn på en modern jazzklubb finner vi Caravan Palace, som mixar swingjazz med electro på ett sätt som man bara kan finna i Paris.
Jag hyr mig en cykel och upptäcker Paris från sadeln. Paris susar förbi framför ögonen, vinden griper tag i mitt utsläppta hår. Jag skrämmer duvorna så att de flyger upp som ett upp och ned vänt stenras. Jag börjar vistla på Sporto Kants "Whistle. Glädje rus. De vann nog vistlings kampen mot peter björn och john.
Natten är ung. Stjärnorna ligger utslängda över himmlavalvet. Hand i hand med kärleksfulla leenden promenerar vi i månljuset i Notre Dame. Vi vinkade adjö till tonerna av Carla Bruni en stjärnklar natt i kärlekens stad.

 MusicPlaylistRingtones
MySpace Music Playlist at MixPod.com


Kommentarer
Postat av: Anonym

AAh, trés bien Vendela. une belle poèm. Jádore dina inlägg.Dom är som juveler för mina ögon. varje gång jag läser din blogg känner jag mig en miljard rikare. På erfarenhet, inte pengar. KRAM <3 Hahaha

2009-11-24 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0