I found myself washed up in paradise(P.Doherty)

Hejsan svejsan alla musik fantaster! det var ett tag sen jag skrev, hoppas ni inte har tappat hoppet! nu kommer det att dröja ett tag till innan jag kan skriva eftersom att jag ska  på skidresa me skolan låååångt upp i fjällen, kitellfjäl  heter målet=)

Massa musiknyheter har hänt medans jag var borta. här är en snabb rapport:
 

Artctic Monkeys har spelat 4 låtar av sin nya skiva på en festival i nya zeeland, men skivan kommer dröja. till slutet av året... sucksucksucks.  Men låtarna sägs vara grymma, hörde en på youtube, men det var så kasst ljud att ja inte palla höra, hoppas ja inte gör samma sak med kommande skivan...(svårt för dem att nå upp till förväntningarna eftersom att de 2 tidiga skivorna var helt cp bra)


Pete Doherty ska släppa sin första solo skiva den 4e mars! woho, äntligen är han igång med nytt material! detta har ryktats om sedan länge när han sågs tillsammans med coxon i blur, då var det ett sammarbete som ryktades och sammerbete blev det.

Bruce springsteen ska till sverige igen, den 4-5 juni i sommar ska han spela här i stockholm. han måste älska sverige.


Bandet White Lies antas av många engelsmän(enligt forum) kommer att bli det hetaste bandet  under 2009. de har precis släppt sin första skiva som sägs vara fantastiskt bra. jag har tyvärr inte hört den än(piskslag, ajaja..), måste höra snarast *musiksug*

Du kan nu höra första singeln "Get on your boots" från U2 omtalade och kommande platta  no line on the horizon på nätet nu.Personligen tycker jag att det låter som om bandet tuggat i sig en blandning av Red Hot chilli peppers, country och wannabe Jesus and mary chain eller Joy Divison och spottat ut en blandning som låter minst sakt eget- det låter helt fel och oproffigt på detta. HAde förväntat mnig något annat, och mer. men döm själva. De var ju ute efter ett nytt sound, och det har de värkligen hittat! Tycker bara att den låten inte lever upp till förväntningarna och då kan man ju undra hur skivan kommer att bli, eftersom att den första singeln brukar vara väldigt avgörande. SPOLA SKITEN


The killers kommer att komma till sverige i sommar! bandet kommer att göra ett stopp i landet och det kommer att vara på Hultan, enligt anordnarna så var killers det band som absolut flest hade röstat på. majoritetsval!- still got the moves.

Ûber pigga Amy Winehouse har startat eget skivbolag som heter lioness. första hon har signat är hennes 13-åriga guddotter Dionne Brommefield- låter spännande! eller kanke inte..


Ryan Adams ska sluta med musik och allstå hoppa ur sin grupp The Cardinals som haft stora framgångar inte bara i år. I år har de bla varit förband på oasis turnen i USa.
Hans beskrivning om varför han sluter tycker jag är väldigt vettig, och varför inte livsbejakande. Han hade som många andra en dröm att bli rock stjärna, att betyda något, blki framgångsrik- men kom underfund med att inget av det betyder något egentligen.

"This is not much of a life; not glamorous like those ridiculous videos a long time ago television played. And no, it is not monetarily as rewarding as people would like you to believe. And yes, it is soul destroying. Especially when you spend your life trying to write about the really difficult stuff and you stand there losing your way and people yell at you like you were in a circus. When it was your dream to matter and you realise one day, it never mattered - I mean, I am a punchline and a footnote."

Grabben är värd en elogue(vete fan hur det stavas, hps ni fattar)- Cardinology var en bra skiva i år, vilken väg han än tar hoppas jag att den tar honom tillbaka till musiken igen.


Lily allens nya pop låt äger: The Fear heter pop-kicken (precis som alla hennens andra låtar) kommer denna att bli en skön plåga i år!
Hon har även gjort en cover av Clash låten Straight to hell med hjälp av legenden(och min livs guru) Mick Jones. låten kommer att va med på en kommande cover skiva som många kända artister medverkat på(9: e feb) Warchild Heroes.
Låten är en av de lite med ska/ reagge aktiga låtarna och är odentligt politisk- en av mina absoluta fdavvo låtar. Lily blandar den med hennes söta klingande röst och mixar ska tonerna med popigare. Måtste såga att Mr Joes gudbarn har gjort en bra cover, men inget kan ta orginalet!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Najs, då ska jag lyssna på lite ny musik : D

Jag hörde en asnajs låt idag förresten, jag tycker om bruce springsteen och den här var så härligt lugnande och perfekt : )

http://se.youtube.com/watch?v=4OSvJvSwmd4#

The wrestler hette den, asbra tyckte jag iaf :P



/ Jossan

2009-01-22 @ 10:49:41
URL: http://bozie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0