Stiff like hell..............

  Älskar er as hell!!!!
För mig har musik alltid spelat en stor roll, så länga som jag kan minnas. Men jag kan tydligt komma ihåg den dag som jag gick från att bara gilla till att älska musik. JAg gick i 6:an och pappa bärde upp sin vad jag tyckte var uråldriga Lp-spelare från källaren, tog med sig kartonger av gamla Lp-skivor och ställde in allt på mitt rum.
JAg kommer ihåg hur han tog upp en skiva från och sa"nu ska du få höra ett av de bästa, riktiga punk banden, de var med i samma våg som The Clash under 70-talet. Hör nu!" Stiff Little Fingers, svart fodral med eldslågor på, han drog på låten Alternetiv Ulster..-WOW!! SKit va bra det var, ´först då förstod jag att musik kunde förändar människors liv- även mitt!!!

sÅ här kommer ett jävligt legendariskt band för mig- Stiff Little Finger med låten Alternitiv Ulster- låt er dras tillbaka till London 30-år i tiden under punkvågen, då musikhistoria skrevs..



Shit vad detta är barndomsminnen- TACK!

Kommentarer
Postat av: Josefine

LP skivor är de bästa skivorna som finns, de bästa gamla banden och det där härliga gamla skrapet : D

2009-01-05 @ 00:59:19
URL: http://bozie.blogg.se/
Postat av: Buddha

LP is the shit, har ca 40 gamla reggae plattor på mitt rum <3

2009-01-05 @ 02:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0