The Who, stinky Art Brut, Buddy Holly= Of montreal(?)

 Kan man bli mkt coolare?

The Whos Keith Moon

som dog 1978 av en inte-menad överdos ska bli ärad med ett "plaque" på platsen The Who spelade sitt första gig någonsin, Marquee. David Graham, som leder Heritage Foundation menar att platsen är idealisk eftersom att den var centrat  för rock gigs under 60-talet.
 The Who var ett av Strobrittaniens största band under 60-talet och är än idag ett av de mest inflytelserika i musikvärlden, liksom i engelska gatumodet. The Who var ett av de ska. "Modsbanden" tillsammans med band som The Kinks och Small Faces.


Om du gillar skumma Art Brut
vet du nog att bandet ska släppa sin 3:e skiva, "Artbrut vs Satan", den 20 April. Skivan spelades in under 2 veckor i Salem(Oregon)med Pixies frontman Frank Black. frontmannen Eddie Argos berättar att han aldrig tyckt om att stå i studion "med allt trixande med gitarrer och trummor, medans jag får vänta på min tur att sjunga" men den här gången gjorde de som de alltid trott att man spelade in skivor: fixade till  ljudet perfekt, hoppade runt och spelade sina låtarmed ös.
Låter lite mer rockigt än vad de brukar vara; hoppas de nya låtarna blir bättre än de förra nästan Comedy-aktiga=P


Idag var det 50 år sedan Buddy Holly avled i en flygolycka, när han bara var 22 år. TAck för att han funnits och förgyllt musiken med  genialiska låtar som Peggy Sue.

Idag tänkte jag dela med mig av indiebandet Of Montreals nya låt: An Eluardrian Instance. Bandet bildades 1997 och namet kommer efter en misslyckad romans grundaren kevin Barnes hade med en kvinna i Montreal. Denna låt är den senaste singeln från deras typ 7:e skiva; Skeletal Lamping.


Jag tycker att den här versionen av låten påminner som fasen om Kooks låt Tick Of Time, fast lite flummigare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0