Låt mig presentera: Sonicflyer

Tänk dig en blandning mellan brittiska Coldplay och oasis.  Lägg till en rysk mer pskykadelisk Hello Saferide eller the breeders. Toppa med lite strössel så har du nog hittat rätt. De är enkelt och så jäkkla bra!


Jag har helt förälskat mig i det här bandet. Yulia sjunger helt underbart. Rösten komponeras av grymma instrument, gitarrerna, basen, trummorna ger ifrån sig ett sound som får en att tro att om jag bara viftar lite på armarna så kan jag flyga. Upp till sjärnorna (hahah fett klyschigt -----raket )
bandet får en att känna sig helt uppfylld och är vad man kan kalla eskapism. Känslan som bandet förmedlar, om tillflyckt och att uppfylla sina drömar, är de själva fantastiska förebilder för. De kommer från nowhere i Sibiren (Rus) och deras favvo syselsättning var att kolla på en lokal pirat Tv(vad det nu är) där de fick höra brittisk musik som The Verve och Oasis. Syskonen Yulia och Dima (trummor) bildade ett band och 2006 följde de sin dröm och flyttade till London. Där träffade de Rye (bas) och Andrew (gitarr) som glatt blev medlemar i bandet.  Och resten är en framgångssaga. typ.


Under 2007 bjöd deras hjälte Noel gallagher personligen in dem för att spela ett gig i Moskva. Senare spelade de på tex Latitude festival.

Snart ska deras första EP släppas 'Sun In My Pocket'  fan som de redan skaffat sig är Simon Kix från  Kaiser Chiefs=)
Den låten är som alla andra jag hört helt underbar, och Yulias röst är nog den finast jag någonsin hört!

Sun In My Pocket


"Ive got a sun in my pocket
and it shines on me"

(
hahah jag är sämst på att snappa upp texten men det hörde jag iaf att hon sjöng)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0