Tack, Julian Casablancas

                              rockfoto.nu

Gårdagen var vrickad! Det var länge sedan livet kändes så bra, tack vare 2 personer. Stina min bäste vän och Julian Casablancas. För jag såg honom, Julian asså, min hjälte, idol och husgud. Herrejösses! I ett trångt, svettigt publikhav som guppade fram och till baka av trycket från adrenalin kokande fans. Framför oss på den lilla scenen stod han. Naturkrafterna släpptes lösa. Jag fick spelschemat efteråt så jag sitter och minns alla låtarna nu, vilket jag aldrig gör annars. Spektaklet började typ en halvtimma efter att Ingenting klev av scenen(vilka vi för övrigt missade, förutom sista låten) med Ludlow Street.
Jubel och vildfjärilar i hela magen när Julian självsäkert leende klev in i strålkastaren. Ahhhhhh! Jesus, så jag har längtat efter att få se honom live!
Julian drog även av ett par Bsidor som inte blev lika bejublade som tex. Out Of The Blue, 11th Dimension, Left and Right In The Dark(min favorit^^) Gissa om publiken tjöt av glädje när han körde en omgjord Stokes låt; You Only Live Once. 4 Chords kan inte beskrivas annat än vackert.
Visst var det lite trassel med ljudet, hans röst sköljdes över av instrumentvågor då och då, men han var så levande och absorberande på scen så det gjorde lika lite som ett bananskal på sprucken asfalt. 

Signe, Sara o Carro mötte vi upp efteråt och Carro, Stina o ja bestämde oss för att vara lika Hardcore som vanligt, vi bestämde oss för att vänta och se om Julian skulle komma ut.

Förfärligt nedfrysna, 4 minus och 2 timmar senare kommer han ut. JULIAN! shit! va ska man säga? göra? Snygg som sjutton och snäll som attans va han. Helt underbar! Han var fan mindre än en meter framför oss. Sjukt. Han finns på riktigt, var verklig.
Jag drog fram min lilla frågelapp med snabbfrågor i stil med "mina vänner" (som man hade när man va barn) vilken jag tänkte att han kanske skulle vilja svara på eftersom att jag är för B för att va musikjournalist o få riktiga intervjuer(enligt skit regler, inte enligt mig hah) sluddrande lyckades ja få fram vad jag ville och skrattande fyllde han i 3 frågor. Bingo! första a-kändis "intervjun" va kirrad!



kolla! det e helt gaalet! svaren han skrev ska vara; The Odessy, (vete fan va det står, han förklara men ja minns inte) och The Wheel. :) (ja måla bilden eftersom att vår färgskrivare inte ville lyda)

Carro, Stina, jag och några andra typer vi snackade med vandrade på moln därifrån när Julians manager sa till honom att det var dax att gå till bussen som skulle ta honom till Arlanda.

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: crlina

woooooooooooooooooooooooooooo0000000000000000000000000OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO=0000000000000000000oooooooooooooooooooooooW

2009-12-03 @ 10:08:05
Postat av: Kristin

Shiiiiiit va coolt!!! Är galet avensjuk på dig...

2009-12-03 @ 11:40:18
Postat av: vvendela

kristin; hihi de va ballt, men om man vill så går det som man så klyschigt brukar säga :P

2009-12-03 @ 16:57:13
Postat av: Fattiglappen ^^

Grattis :)

2009-12-04 @ 18:43:51
Postat av: ve

hahah tack..eller nått :P

2009-12-05 @ 17:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0