Stay free



I ett snödränkt stockholm smög Stina och jag runt idag, det var vår traditionella julklappsköp-åt-varandra-dag idag. De overkligt stora snöflingorna slutar inte att förvåna mig. Livet känns fint. Pappa o virre har klätt granen. Jag stog för musiken genom Spotify. Det blev The Pouges och Clash. Vi åt finska kanelpinnar från NK för att krydda till det sekulärt högtidliga. 
Julgransförsäljarna står med högburet huvud och blickar över de barriga gröna. Dem ser man lite varstans så här års, Julgransförsäljarna alltså. En pappa står med ett storögdt barn vid sidan och väljer och vrakar bland granarna. Andedräckten stiger sakta i små moln. Den finaste granen ska dom ha. Den där är för lång, den förr tunnbarrig. Men den där då? Den tar vi! 

När Stina gick till tågdstationen för att åka till jobbet promenerade jag till Gamla Stan. Kollade förbi Bengans- och mitt minne hade inte lurat mig- Hästpojken kommer till Bengans den 28e. Daniel Gilbert spelar precis innan. "Nästan en Broder Daniel återförening" som Stina kolkt sa.



hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0