light my cigarette. Direkt!

 

Vad gör två tonårstjejor när tristessen knackar på? - Startar ett band såklart!

Jag och Aleese fick ett ryck i skolan idag. Efter att ha dunkat Grisen Skriker, Ebba Grön och annan smaskig blågul punk sprang vi upp till musikmakar-rummet och bestämde oss- Vi ska ge svensk punk nytt hopp!(om vi inte når riktigt så långt så siktar vi på att spela sönder Gula Villan) Det låter ambitiöst- och det är det fann. Speciellt eftersom att Aleese aka Alle inte kan spela något alls, men hon ska lära sig bas har hon slagit fast. Jag aka Woody(haha efter Joe strummers smeknamn, som han tog av Woody Guthrie) ska spela gitarr och trummor. Sammtidigt. Det låter som en omöjlig konst, men vi prövade idag och det lät.. hyfsat(jag använder bara basen, med "fotpedalen"dårå) Jag sjunger och Aleese körar. Men det är ju va d.i.y. punken går ut på- man tar det man har och gör det bästa av det!
Av en slump kom vi på ett ultimat namn: Direkt. Klockrent! Vi hann t.o.m starta en "bandblogg" (layout o shit kommer senare) Där kan ni följa utvecklingen i vårat mäkta avancerade 2mannaband = doityouselfdirket.blogg.se.  Detta är sikkt! :)

ps. nu gäller det bara o se hur länge/långt detta håller. Jag håller tummarna och tårna. Spänn ögonen och öronen!

pussokramskummbanan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0