kING oF tHE dOGS

                                                  
                   
Iggy Pops senaste fullängdare, Preliminaires, snurrar i CDspelaren
. Oerhört skön, nu saknas bara några tända ljus i mitt mörka rum så är jag ett med musiken. Jag köpte den idag, på gamle Pet Sounds(som förövrigt blivit förärad en bok helt om butiken. Det du!) kunde inte låta bli. Fan. Nu har jag fettsugit plånboken ännu mer. Apropå fett. Jag stinker fett. Eller flott kanske. Käkade kebab me far o farbror på Folkets kebab på söder, det e prisvärt. 75spänn för buffee e inte illa. Eller det kostar iof 65 på Kinan på Poseidonstorg men det går inte att jämföra. Den har ändå inte buffe på kvällarna.
Jag tror jag vet varför Peter Doherty ställde in nu. Han satt enligt Thelocal.de arresterad i Berlin, så det va nog lite svårt att ta planet till Stockholm då. Han valde en bra stad att bli arresterad i, Berlin är coolt.

                                                   File:EeatVE.jpg

No Wave är en genre jag aldrig förr hört talas om. Den Blommande ut under mitten av 70talet i NY och innefattade all sorts kultur; musik, mode, film, konst.. James White and the Blacks var ett av de mest framstående banden och de lyckades med det omöjliga; de blandede punk med jazz! Fan va bra det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0