Schizofrent i allmänhet



Snön ligger packad över hela stan. Snön sticker i ögonen när jag går. Snön slår ut trafiken. Snön värmer! Imorgon blir det jullov. Att ett helt halvår redan har passerat är skrämande, det har gått så ruskigt snabbt. Nyss var frida, felix och rasmus över på fika, snart kommer Stina för att sova över. Äntligen kan man börja leva lite igen. Att snön har kommit så drastiskt ger än en solklar anledning till att bunkra upp hemma med vänner och något varmt att dricka. Bättre kan det inte bli just nu!
Jag blev alldeles nyss avbruten i mitt skrivande av en telefonförsäljare; "Är du frun i huset" tystnad "Ähh.. Nej."



Här kommer en as härlig kassett. Det är något schizofrent över den (slappt beskrivet. jag tycker INTE schizofreni är härligt på allvar) då musikstil tycks bytas plötsligt, utan sammanhang och helt oresonligt. Från rocksteady till blues. Från 80tals pop till Big Beat.
Mersmak för Flogging Molly och Generation X(Billy Idol) fick jag när det spelades billjard för glatta livet tidigare idag.
Schizofreni beskrivs utförligt på wikipedia men jag valde det som passade sammanhanget bäst;
""schizofreni" betyder ungefär "kluvet psyke". Obehandlad schizofreni är gravt desorganiserat tänkande, vanföreställningar och hallucinationer" jahapp.. nån som känner sig träffad?


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0