"Come on baby light my fire", jim morrison

Mitt huvud värker och jag mår smått illa.  lovely, jag har säkert fått svininfluensan. blir varm så fort ja rör mig, och det är kvavt som fan ute. Bara att ge upp alla planer för dagen. vill kolla på FAmily Guy, får mig alltid på bättre humör!

 
 
Igår droppa ja o stina in på ett vernissage på söder, underlandet hette den o konsten va färglatt surrealistiskt och lutade mot popkonst. Målat av Thomas Kihlberg. Tog en gratis tidning med alla bilder på alla tavlorna + diker i. ska klippa ut o hänga upp på väggen, eftersom att jag e för fattig för att ens köpa ramen till tavlorna. snylteri är underskattat.
                Efter det satt vi oss på ett fint blått kafe, lovely. tills en stor fet sopbil stannade precis framför oss med en stank från helvetet. Asgarv. under tiden som soppgubbarna höll på med va dom brukar göra, går folk förbi och håller för näsan, medans vi måste sitta i stanken. Asgarv. sen kommer det såklart fram två jobbiga män som tigger cigg, den ena kramar stina typ5 ggr  och samtidigt börjar soppbilen droppa nått som ser ut som spya. asgarv, medas s ser mer o mer äcklad ut börjar dom tigga pengar ist. wtf!? men isteet smakade iaf gott! :)

Precis som Peter Doherty o PAul Mccartney, så är tydligen Bob Dylan en riktig fena på konst. här är beviset , med bilden "bicykle" (no shit!)

The Unknown Solidier av The Doors, är riktigt jävla bra. Dirket från deras 3e skiva, Waiting for the sun kommer denna anit-krigs låt som är precis som i tex Pink Floyds musik(vem sa the wall?) tar med "riktiga" ljud, som marscherande fötter och  militär order.. Man hör helt enkelt på en gång att det är The Doors, och Jim Morrison fy vilken snygging han var! och vilken orginel röst!
anekdot: enligt legenden köpte filmstudenten Jim Morrison sina typiska skinbyxor efter att ha sätt Andy Warhols "Exploding Plastic Inevitable" på The Trip i LA. Warhol spelade film på svartklädda Velvet underground som också stod för musiken. Det hela innefattade piskdansare, varav den skinbyx beklädda Gerard malanga var en av dem.
 
The Unknown Solidier- The Doors
 

Kommentarer
Postat av: bellis

Hellu, tackar tackar :) Ah hehe, ja jag får visa dig någon dag, blir nog lättast så. Lite komplicerat att beskriva det, jag är så dålig på att förklara också och vi har ju inte ens samma kodmall längre ;p puss!

2009-08-11 @ 16:09:13
URL: http://thelifeofbellis.blogg.se/
Postat av: sTINA

JAG ÄR OCKSÅ JÄTTESJUK, har legat däckad hela dagen, skitfeber! :(:( krya på dig snabbt så gör ja det med :) pussss <3<3

2009-08-11 @ 17:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0