varning för sinnesrubbning
Idag har varit en sån där dag som man är speedad över allt, lyssnade på strokes 2a skiva på bussen hem.. benen studsade i takt, fingrarna spelade piano till de piano-lösa låtarna, huvudet diggade med. Tror tanten bakom mig undrar om ja va lite sinnes-rubbad.


Innan dess hade jag läst i City att åhhhhh, självaste The Only Ones kommer till Stockholm nu på fredag (dåligt uppdaterad) De är ett måste att se nästan, ett av 70-talets mest underskattade punkband, med helt sinnessjuk fantastiska gitarrsolon. Och jag brukar inte gilla allt för utspäna solon. deras är PERFEKTA! Another Girl another planet är deras kändaste spår. Om du inte hört den för, lyssna NU!

 om ja hade en hund skulle den röka pipa

Bob Hunds spelning den 2a maj känns mäkta lockande just nu. Någon som tänkt gå?  Hoppas jag kan skapa ihop lite cash så att man få se ADHD-legenderna live nångång. Trallala lilla molntuss. Är ny som Bob Hund fan men måste medge att ja har missat något. om ja hade råd skulle ja springa och köpa alla skivorna på momangen (haha är för feg för att ladda ner nu) alltså kommer ja inte göra det, för jag har dålig kondis o knappert med riksdaler.


woohhhoo snart bär det av till metropolen BERLIIIIIIN!! nu på söndag faktiskt, en skolresa, är sjuuuuuukt taggad!


Tips till alla som är från vettet: Duon the Kills ska re-releasa sin debut skiva och lägga till 5 nya låtar.

Guns'n'Roses gitarristen Slash ska släppa eget. men nej, inget fjantigt aukustiskt. Han kör hard core med f.d Nine Inch Nails trummis och Jane's Addiction bassisten. Han kommer heller inte sjunga, utan sången ska några ännu okända gäst sångare tillföra. Så riktigt "solo" kanske inte skivan blir.

The Mars Volta ska släppa nytt den 23e Juni. Skivan skall heta "Octahedron", 1 kr till den som kan uttala det. singel ringen kommer bli låten Since We've Been Wrong'. då vet ni det också.:)
Har hört teases från Depche Modes ny skiva. Notara att jag bara hört 30 sek av varje, men av det kan ja säga att början är en besvikelse. En låt låter som dålig skotsfolkmusik.  Nästa Kyrkogårgsvarningar. De andra är pulserande robot musik . Eller melankolisk elektro.  Ju mer man lyssnar desto mer kommer man in i det. "In Symphaty", "Miles Away" lät bäst av låtarna och techno varianten "Peace".  JAg kan berömma de stora skillnaderna i skivan, låtarna Är Depche men är ändå väldigt olika varandra.

Bara för att de romantsika-neon-franskvibrerande-punkara i Wavves kommer till Sverige den 10 juni vill ja lyssna mer på dem. De borde ni med, dom e...nyskapande.

So Bored av Wavves



Chill-Prill!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr kan du inte gå på dom för du måste vara med mig :)



puss <3<3

2009-04-16 @ 18:27:00
Postat av: Ellen

Tyvärr kan du inte gå på dom för du måste vara med mig :)



puss <3<3

2009-04-16 @ 18:27:25
Postat av: vendela

hahahaha:P Oh NOOOOOOO!:O skoja, du sjunger ändå bättre än dom!;)

song-birdi namnam<3<3

2009-04-16 @ 18:52:06
URL: http://vendelasmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0